Merhaba!
Merhaba, ben Othou! 2,5 yıla aşkın 3D model tasarımcısıyım ve Blockbench ile oyun içi modeller tasarlıyorum.
2 yılda yaşadığım tecrübeleri size aktarmak istiyorum.
Bu konuda Blockbench'in nasıl kullanıldığından yana ''başlangıçta nelere dikkat edilmeli?'' gibi soruları yanıtlayacağız.
Blockbench nedir?
Blockbench kullanarak 3D (3 Boyutlu) modeller yapabilir, desteklediği oyunlara aktarabilirsiniz.
Küplerle modellediğiniz modeli aynı zamanda Blender'a vb. uygulamalara aktarabilirsiniz.
Genellikle Minecraft için tercih edilen bu 3D model uygulamasında oluşturduğunuz 1x1 küpleri çoğaltıp, yön vererek model yaparsınız.
Blockbench'de nasıl iyi model yapılır?
Öncelikle, iyi bir modelin en temel özelliği sadeliğidir. Karmakarışık, anlaşılmayacak detaylardan kaçınılmalı, sade ve anlaşılır model yapılmalıdır.
Bir küple model yaptığımız için dairesel şekillerden uzaklaşıp, karesel ve basit şekiller kullanılmalıdır.
Bir modelde en önemli şeylerden birisi texture (doku)'dur.
İyi bir texture modele uygun, karışık olmamalı, sade ve şık olmalıdır.
İyi bir texture için doğru tonlama şarttır. Doğru pixel tonlamalarında Hue-shifting yöntemi uygulanmalıdır.
Nedir bu ''Hue-shifting''?
Hue-shifting, kısa deyişle özellikle pixel çalışmalarda kullanılan tonlama yöntemi.
Çalışma şekli en basit hâliyle şöyledir:
Yaratıcı olun!
Yaratıcılık en önemli şeyler arasında gelir. Yaratıcı bir model diğer modeller arasında daha öne çıkar.
Yaratıcı olamıyorum diye düşüncelere kapılmayın. Yaratıcı olmak için geniş bir hayal gücüne sahip olmak gerekir.
Öncelikle hayal gücünüzü geliştirmeye çalışın, ilhamlar alın, yeni eserler inceleyin, Behance, Artstation gibi sitelerde gezinin,
eserleri inceleyin, sanatçılara göz atın. Hayal gücünüzü geliştirmek için yapmanız gereken şeylerden birisi de düşünmek, evet düşünmek.
Paylaşın!
Modellerinizi, yaptığınız çalışmaları paylaşın, paylaşmaktan korkmayın.
Sanat topluluklarına girin, paylaşın. Oradaki insanlar size yanlışlarınızı, yapmanız gerekenleri doğru bir şekilde ifade edecektir.
Eksiklerinizi fark edip düzeltin. Endişelenmeyin, hiç kimse profesyonel olarak başlamadı. Elbette karşınıza engeller,
işinize köstek olamaya çalışanlar çıkacaktır, aldırmayın.
Eleştiriye açık olun!
Eleştiriye açık olun, iyi/kötü bütün eleştirilere açık olun. Eleştirilmekten çekinmeyin çünkü eleştiriler sizin yanlışlarınızı görmenizi sağlar.
Yardım almaktan çekinmeyin, soru sormaktan çekinmeyin. Bilmediklerini öğrenmek sizi daha çok geliştirecektir.
Araştırın!
Bilmediğiniz veya aklınıza takan bir konuyu araştırın. Her zaman daha iyisi için araştırın, araştırmayı bırakmayın.
Araştırmak sizi bilgi sahibi yapar. Bilgi, tecrübe demektir.
Okuduğunuz için teşekkürler!
Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler, 2 yılda kazandığım tecrübelerimle yeni başlayacak dostlara temel bilgiler vermek istedim,
umarım faydalı olmuştur.
İlk konum olduğu için eksikler varsa affola, katılmadığınız veya eklemek istediğiniz konu olursa yazabilisiniz.
Kendinize iyi bakın!
Merhaba, ben Othou! 2,5 yıla aşkın 3D model tasarımcısıyım ve Blockbench ile oyun içi modeller tasarlıyorum.
2 yılda yaşadığım tecrübeleri size aktarmak istiyorum.
Bu konuda Blockbench'in nasıl kullanıldığından yana ''başlangıçta nelere dikkat edilmeli?'' gibi soruları yanıtlayacağız.

Blockbench nedir?
Blockbench kullanarak 3D (3 Boyutlu) modeller yapabilir, desteklediği oyunlara aktarabilirsiniz.
Küplerle modellediğiniz modeli aynı zamanda Blender'a vb. uygulamalara aktarabilirsiniz.
Genellikle Minecraft için tercih edilen bu 3D model uygulamasında oluşturduğunuz 1x1 küpleri çoğaltıp, yön vererek model yaparsınız.


Blockbench'de nasıl iyi model yapılır?
Öncelikle, iyi bir modelin en temel özelliği sadeliğidir. Karmakarışık, anlaşılmayacak detaylardan kaçınılmalı, sade ve anlaşılır model yapılmalıdır.
Bir küple model yaptığımız için dairesel şekillerden uzaklaşıp, karesel ve basit şekiller kullanılmalıdır.


Bir modelde en önemli şeylerden birisi texture (doku)'dur.
İyi bir texture modele uygun, karışık olmamalı, sade ve şık olmalıdır.
İyi bir texture için doğru tonlama şarttır. Doğru pixel tonlamalarında Hue-shifting yöntemi uygulanmalıdır.
Nedir bu ''Hue-shifting''?
Hue-shifting, kısa deyişle özellikle pixel çalışmalarda kullanılan tonlama yöntemi.
Çalışma şekli en basit hâliyle şöyledir:


Yaratıcı olun!
Yaratıcılık en önemli şeyler arasında gelir. Yaratıcı bir model diğer modeller arasında daha öne çıkar.
Yaratıcı olamıyorum diye düşüncelere kapılmayın. Yaratıcı olmak için geniş bir hayal gücüne sahip olmak gerekir.
Öncelikle hayal gücünüzü geliştirmeye çalışın, ilhamlar alın, yeni eserler inceleyin, Behance, Artstation gibi sitelerde gezinin,
eserleri inceleyin, sanatçılara göz atın. Hayal gücünüzü geliştirmek için yapmanız gereken şeylerden birisi de düşünmek, evet düşünmek.

Paylaşın!
Modellerinizi, yaptığınız çalışmaları paylaşın, paylaşmaktan korkmayın.
Sanat topluluklarına girin, paylaşın. Oradaki insanlar size yanlışlarınızı, yapmanız gerekenleri doğru bir şekilde ifade edecektir.
Eksiklerinizi fark edip düzeltin. Endişelenmeyin, hiç kimse profesyonel olarak başlamadı. Elbette karşınıza engeller,
işinize köstek olamaya çalışanlar çıkacaktır, aldırmayın.

Eleştiriye açık olun!
Eleştiriye açık olun, iyi/kötü bütün eleştirilere açık olun. Eleştirilmekten çekinmeyin çünkü eleştiriler sizin yanlışlarınızı görmenizi sağlar.
Yardım almaktan çekinmeyin, soru sormaktan çekinmeyin. Bilmediklerini öğrenmek sizi daha çok geliştirecektir.

Araştırın!
Bilmediğiniz veya aklınıza takan bir konuyu araştırın. Her zaman daha iyisi için araştırın, araştırmayı bırakmayın.
Araştırmak sizi bilgi sahibi yapar. Bilgi, tecrübe demektir.


Okuduğunuz için teşekkürler!
Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler, 2 yılda kazandığım tecrübelerimle yeni başlayacak dostlara temel bilgiler vermek istedim,
umarım faydalı olmuştur.
İlk konum olduğu için eksikler varsa affola, katılmadığınız veya eklemek istediğiniz konu olursa yazabilisiniz.
Kendinize iyi bakın!