ArcenLauncher
SENDE ARCENLAUNCHER İNDİR VE 0 KİŞİYE KATIL!

Menü

DEV REHBER | Minecraft'ta Mimarlık Nasıl Yapılır? - Altın Kuralları Nelerdir? - Artık Siz de Mimar Olabilirsiniz!

Majoras

Member
Yönetici
Arcenia
Atroks

knjbNI.png
Forumun Saygıdeğer Üyeleri, Selamlar!

Bu konumda sizlere "Minecraft'ta mimarlık nasıl etkileyici şekilde yapılır?", "Mimari yaparken kullanılacak altın kurallar neler?", "Mimari türler nelerdir?", vb. gibi başlıkları tecrübe edindiğim kadarıyla temel olarak anlatacağım. Kişisel görüşlerimi bazı yerlerde anlattığım için kişiden kişiye görüş farklılığı gösterebilir. Bu konumuzda sıfırdan mimarlık eğitimi maalesef çok uzun süreceği için yapamıyorum. Bu konuyu tamamen okuduktan sonra sizleri mimarlığa heveslendirdiysem ne mutlu bana.

Mimarlığa başlamamanız için "El becerim yok.", "Yaratıcı değilim." gibi önyargılar bu konuyu okuduktan sonra kalkacağını umuyorum. Açılışa şöyle başlamak istiyorum; Herkesin el yeteneği vardır, sadece ne yapacağını bilmiyordur. Düşünebilen herkes yaratıcıdır. Bir şey inşa etmeden önce inşa edeceğimiz şeyi kurallarına göre düşünmeliyiz. Yapacağımız işi planlamak yapmak kadar önemlidir dedikten sonra konuya başlamak istiyorum.

"İyi okumalar..."




🏔
Çevre, Yeryüzü Şekli, Atmosfer
(Terraform)

Yapacağınız yapıda veya bir haritada dünya şekli yani doğa bulunması altın bir kuraldır. İnşa ettiğiniz yapıyı öne çıkaracak olan kurallardan birisi yer yüzü şekli ve atmosferdir. Yapınızı nasıl en güzel şekilde ve uyumlu olarak gösterecek ise o şekilde yapılmalı. Örneğin modern bir şehir yapıyorsanız deniz kenarına hafif eğimli bir ovaya inşa etmeniz şehriniz için en iyi görünümü oluşturabilir. Korsan temalı bir harita yapıyorsanız açık mavi rengi olan zeminin üzerine su koyup çimen rengini parlak olarak anımsatacak açık yeşil bloklar kullanarak parçalı adalar yaparsanız korsan temanın en iyi şekilde kullanıcıya yansıtılabilir.





Orta çağ temasında bir kale yapacaksanız normal veya çok yüksekliklerin üstüne kaleyi inşa etmeniz daha realistik bir görüntü sunacaktır. Tarihteki kalelerin bir çoğu yüksek yerlere inşa edilmiştir, savaş taktiği olarak yüksek bölgede olan ordu her zaman avantajlı oluyordu. Bir nehrin ortasında orta çağ kasabası inşa edebilir etrafını surlarla kapatabilirsiniz, Nehri geniş tutup kayıklı küçük balıkçı iskeleleri ve ağları yapabilirsiniz. Yeryüzü şekli yapının gidişaatını belirleyebilir. Yüksek ve sivri çin dağlarına modern ev yapmak hem çevreyi hem yapıyı uyumsuz gösterir.






:kitaplık:
Blok Paletleri

Yaptığınız yeryüzü şekli Minecraft'ın normal dünya oluşturucusunun oluşturduğu dünyadan kesinlikle farklı olmalı ki haritayı inceleyen kişi sık gördüğü dünya tipini hissetmemeli. Temaya uygun ağaçlar, dev çimenler hatta hayvanlar bile yeryüzü şekline her zaman uyum sağlar. Yeryüzünüzdeki çimenleri her zaman çimen bloğundan yapmak en iyi fikir olmayabilir. Toprağı ve taşları, toprak ve taş rengine yakın olan bloklardan gradyan, karışık veya düzenli karışık(Simplex) vb gibi blok dizilimleri ile yapabilirsiniz. Yeryüzü şeklini uyumlu bir biçimde farklı bloklarla boyamanız genellikle iyi görünüm elde etmenizi sağlar. Tarayıcınıza "Minecraft terrain/Terraform make" gibi temel anahtar kelimelerini aratarak yeryüzü şeklinin yapımının komutlarını görerek videolu olarak izleyip öğrenebilirsiniz.


Ekli dosyayı görüntüle 153841




:tçapa:
Yapının Yeryüzüne Olan Uyumu

Bu başlığı şöyle anlatmalıyım; her yapıya her yeryüzü şeklini yapamaz ve uyduramazsınız. Yapı ve yeryüzü şekli yapılmadan önce hangi temada yapılacağına karar verildikten sonra her bir parçanın temaya uygun olarak inşa edilip birleştirilmesi altın bir kuraldır. İster iki parçayı ayrı ayrı yapıp birleştirin isterseniz önce yeryüzü şeklini yaptıktan sonra üzerine yapıları inşa edin, bu kişiden kişiye değişen bir alışkanlık olabilir. Benim önerim bu konuda net değildir fakat size yaptığım şeyi anlatmak istiyorum. Yeryüzü şekline yedirilmesi gereken büyük bir yapı varsa ortada ve yapının şekli yer yüzünden etkilenecekse yeryüzünün üstünde inşaya başlıyorum fakat bu gibi yeryüzü şeklini etkilemeyen kurallara sahip değilse düz bir alanda her parçayı farklı noktalara inşa edip birleştiriyorum. Her yapıyı farklı noktaya inşa ettiğim için yapıların etrafında komutlarla rahatça çalışabiliyorum diğer yapıları etkilemeden.




Yeryüzünün üstünde olan bir yapının temelini komutlarla değişiklik yapmak yeryüzü şeklini bozabildiğinden bu durum epey uğraştırıcı oluyor. Bu yüzden en baştan her şeyin düşünülüp planlanması şiddetle tavsiye edeceğim bir çalışma prensibi. Projenin yarısına geldikten sonra ne yapacağınızı bilmemek projenin gidişatını veya gidişatındaki hislerinizi etkileyebilir. Hevesle başladığınız bir projenin yarısına geldiğinizde plansız çalışma yüzünden işlerin istediğiniz gibi yürümemesi durumunda ilk baştaki heves kalmayacaktır.




:VV:
İlham (eleştiri)

Bir diğer eş anlamısı da "esinlenmek". "herhangi bir nedenle içe doğan güzel duygu ya da düşünce, yaratıcı içe doğuş.", "sanatçıyı ürün vermeye iten içe doğuş." gibi kavramlarla tanımlanır. Peki bundan neden bahsediyorum. Olayın aslında bakıcak olursak en önemli konu burasıdır. Minecraft Türkiye'de kendisini mimar ilan eden bir çok kişinin yaptığı en büyük hatadır bu başlık. İlham getiren mimariler incelenir ve ilham getirmemişcesine daha önce başka birinin yaratıcı oluşunun ortaya çıkardığı bir mimarinin aynısını veya benzeri inşa edilir. Daha önce yapılmış ve var olan bir mimariyi bakarak oyuna geçirmek tamamen vakit kaybı olduğunu düşünüyorum. 3 Boyutlu obje programları ile internetteki yapıyı oyuna direkt olarak komutla geçirebilirsiniz. Neden hiç kendi yaratıcılığınızı kullanmadan başka bir yapının aynısını veya benzerini inşa edesiniz ki? Yaratıcı düşünce kullanılmadan mimari konusunda pek gelişilmez ve sürekli başkasının yaratıcılığı altında kısıtlanır ve daha önce yaptıklarınız dışında yeni fikirler üretemez hale gelirsiniz.



İşte bu konuda sizlere nasıl en iyi ve doğru şekilde ilham alınacağını göstereceğim. Yapacağınız yapıya bir tema belirlemek bir diğer altın kurallardan birisidir. Çünkü her şey o temanın kurallarına göre yapılır. Mevcut olan temaları iyi yansıtabilmek için o temanın blok renk uyumuna yapı şekillerine ve yeryüzü şekli gibi temel kurallarına uymalısınız.




:ekask:
Mimari Türler

Konumuzun bir o kadar da önemli bölümü burasıdır. Yapacağınız projenin görünüşüne bu bölümden karar vereceksiniz. Kullanacağınız proje ile uyumlu olmasına dikkat ederek haritanıza bir mimari tür seçmelisiniz. Bir mimari türe bağlı kalarak haritaya başlandığında ortaya kötü bir projenin çıkma olasılığı azdır. Tabii ki doğru kurallarına göre yaparsak. Neredeyse hepimizin bildiği orta çağ mimari türü haricinde bir çok mimari türün olduğunu anlatmak ve öğretmek istiyorum. Her mimari tür herkesin dikkatini çekmeyebilir bu yüzden çok detaylıca anlatmayacağım, kısa kısa temel bilgiler vereceğim. Dikkatinizi çeken bir tür olduğunda eminim ki istemsizce onu araştırmaya başlayıp öğreneceksiniz. Bilinen türlerden yavaşça başlayalım.

Ekli dosyayı görüntüle 153857



:sgül:
Orta Çağ Mimarisi
Hepimizin iyi bildiği bir mimari tür olan orta çağ mimarisi, koyu odundan köşeler, tahtadan veya taştan duvar ve çatılar olur. Kişinin kendisinin kattığı özel tasarımlar ile bu orta çağ mimarisi esnetilerek daha farklı bir tema yapılabilir. Köy veya kasaba yaparken en çok kullanılan türlerden birisidir. Detaylı bir yapıya sahiptir. Orta çağ denilince akla bulunduğumuz yüz yılın daha öncesi geliyor fakat bulunduğumuz yüz yılın daha öncesinde yani orta çağ da sadece orta çağ mimarisi hakim olmamıştır. Orta çağ adı altında bir çok mimari tür ortaya çıkmıştır. Orta çağ örneklerinden sonra onlardan bahsedeceğiz.











:demir:
Barok Mimarisi
Barok mimari, 17. yüzyılın başlarında İtalya'da ortaya çıkan ve giderek Avrupa'ya yayılan oldukça dekoratif ve tiyatro bir stildir. Hafif sarımtrak yapı gövdesi gri desen ve motiflerle süslenir. Bu renk paletine bazen de beyaz ve sarı olarak da rastlanabilir. Gösteriş ele alınır. İtalyan kiliselerinde gücünü tanrı ve mitoloji taslaklarından alan ve işlemeli duvarlar, görkemli bahçelerle donatılmış mimari yapıdır.











:çtaş:
Gotik Mimari
Gotik mimari Orta Çağ’ın ortalarından sonuna kadarki süreçte yaygın olarak uygulanmış bir mimari stilidir. Romanesk mimarinin gelişmesiyle ortaya çıkmış, zamanla yerini Rönesans mimarisine bırakmıştır. Kaburgalı tonozlar, sivri kemerler ve uçan payandalar bulunur. Neo-gotik türü ile de tekrardan canlandırılmaya çalışılmıştır. Yüksek, büyük ve görkemli yapılar olarak bilinir.











:fırın:
Rönesans Mimarisi
Rönesans, kelime anlamı olarak “yeniden doğuş, canlanış” demektir ve bu akımla eski Yunan ve Roma kültürünün, Orta Çağ kültürünün ardından yeniden canlanması fikri güçlenmiştir. İleride de ki başlıkta da göreceğiniz gibi hemen hemen renk paleti aynı ve sadece geliştirilmiş bir mimari tür. Orta çağ kilise ve katedrallerinin cephelerinde yer alan dini konulu heykel ve kabartmalar Rönesans örneklerinde yoktur.










:notch:
Roma Mimarisi
MÖ 1. ve MS 4. yüzyıllar arasında merkezi italya olmak üzere Roma imparatorluğunun egemen olduğu Akdeniz havzası ve çevresini etkileyen bir mimâridir. Antik Yunan mimarisi olarak da bilinir. Bir çok sütundan oluşan kavisli kapılara sahip yaygın bir üçgen şeklindeki çatısı ile kendisini öne çıkarıyor.




Ekli dosyayı görüntüle 154018





:jambon:
Georgian Mimarisi
Gürcü dönemi İngiliz tarihidir. Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden Amerika kıtasına göç edenlerin yerleştikleri yörelere aktardıkları mimari bir türdür. New York'ta Hollanda kolonyal mimarileri ve özellikle de Kuzey Amerika kolonilerinde gelişen 18. yüz yıl İngiliz "Georgian" mimarisi bu mimarinin örnekleridir. Kırmızı tuğladan oluşan duvarların ana hatları beyaz materiyaller ile süslenir. Çatısı genellikle gri veya koyu renklidir.











:iskelet:
Viktorya Mimarisi
Viktorya mimarisi, 19. yüzyılın ortalarından sonlarına uzanan bir mimari tarz dizisidir. Adını, Victoria devrinde 1837-1901 yılları arasında Britanya İmparatorluğu'na hükmeden kraliçe I. Victoria'dan alır. Georgian mimarisinin devamı niteliği taşıdığı söylenebilir. Ev yapıları hemen hemen aynıdır küçük kuleler bulunabilir duvarlar genellikle gri ve detaysız olur. Garaj bulunmasında özellikle önem gösterilir.











:çakmak:
Suburban Mimarisi
Amerika Birleşik Devletleri'nde insanların çoğunlukla evlerinden çıkmadığı, çıktıklarında bahçelerini çimlerini biçtiği, genelde hayatı düzene oturmuş insanların seçtiği, her yere arabayla gidilen, monotonluğun, tutuculuğun her zaman rastlandığı uzak durulması gereken yaşam tarzı ve yerleşim yeridir. Viktorya mimarisinden farkı olarak daha renkli ve daha estetik mimari türüdür.













:epantolon:
Traditional Mimari
Bu mimari başlığın altında bir çok ülkenin geleneksel yapı türleri sayılabilir fakat sizlere bu mimari türünü öne çıkaran veya başlatan diyebileceğim ev türünü tanıtmak istiyorum. Genellikle ağaçların arasına yapılır geniş bir yol ile bağlanır, garaj tekrar olmazsa olmazlardandır. Koyu renkli çatı kendisini kahvemsi taş duvarlara bırakır. Amerika'daki şehir dışında bulunan sakin kasaba yerleşimi buna iyi bir örnektir.










:tüy:
Oriental / Japon / Çin / Asya Mimarisi
Japon mimarisi
, geleneksel olarak kiremit veya saz çatılı, yerden hafifçe yükseltilmiş ahşap yapılar ile karakterize olmuştur. İç mekânların farklı durumlar için özelleştirilebilmesi amacıyla duvar yerine kayar kapılar kullanılmıştır. Vietnam, Kore, Japonya ve Moğolistan mimarileri üzerindeki ana etkendir. Mimarinin başlıca malzemesi ahşaptır. Ahşabın yanı sıra bambu kamışı, sarı toprak gibi doğal maddeler kullanılarak, yapılar doğa ile en yüksek derecede uyumlu inşa edilmiştir.















:çerçeve:
Modern Mimari
İşte benim en sevdiğim mimari türü! Günümüzün mimari türü olan modern mimari ile basit ve detaydan arındırılmış estetik kavramını yeniden şekillendiren kolay olmasına rağmen mükemmel görünen bir türdür. Bu türe ait renk paleti genellikle beyaz gri ve tahtadır. Mümkün olduğunda detaylardan temizlenip düz tasarımlar ile harikalar yaratma sanatıdır. Eklektisizmin ( farklı felsefî veya sanat sistemlerinden alınan unsurların yeni bir sistem içinde yeniden kullanılmasıdır. ) geçmişten biçim aktarmaları yapan tutumuna karşıt olarak, tüm modern akımlar mimari biçimlerin çağa ve güncel koşullara göre oluştuğu görüşü doğrultusunda çalışmışlardır. Bu durumda modern türden hoşlanan kişilerin minimal bir tasarımdan hoşlandığı ve yapıdaki aşırı detaylardan pek hoşlanmadığını genel olarak söyleyebiliriz. Bu mimari türün sabit bir şekli düzeni olmadığı için yapının şekli tamamen mimarın yaratıcılığına kalmış. Net bir şekli olmamasından ötürü size örneklerim çok olacaktır.






























:barut:
Fütüristik / Sci-Fi Mimari
Gelecekte yapılabilmesi mümkün olan modernin sonrası ve uzay çağı diyebileceğimiz bir mimari türüdür. Yaşanabilir dünyanın yok olmadan öncesi teknolojilerin oluşturduğu tasarımsal bir mimaridir. İzlediğiniz bilim kurgu temalı filmlerdeki yapılar örnek olarak gösterilebilir.












:yaprak:
Uzay Çağı Mimarisi
Dünyada yaşam kalmadığında ve uzayda yaşam başladığı zaman yapılacak olan yapıları tahmin edilerek yapılmasına denir. Ufolar, uzay gemileri, gezegenler, yaratıklar ve koloniler bu temada sık görülebilen yapılardır.














:creeper:
CyberPunk Mimarisi
Siberpunk ya da Siber çılgınlık, "yüksek teknoloji, düşük yaşam" şeklinde özetlenen bir dünya şekli çizen bilim kurgunun bir türüdür. Karmaşık sokaklar üst üste dizilmiş neon ışıklı binalar en belirgin özelliğidir. Japonya gece sokaklarını andıran bir görüntüsü vardır.















:cam:
Apokaliptik Mimari
Kıyamet sonrası bilim kurgusu, bilim kurgu edebiyatının bir alt türüdür ve nükleer ya da biyolojik savaş ile nükleer, biyolojik, ekolojik, jeolojik ya da kozmolojik felaketlere bağlı olarak dünyanın sonunun gelmesini ve böylesi büyük yıkımlar sonucu sağ kalan insanları nasıl bir hayat sürdürdüğünü ele alan konudur. Bu olaylardan sonra nasıl bir atmosfere bürünebileceğini göreceğiz. Yıkılmış binalar çimlenmiş yollar kısaca doğanın insanlara verdiklerini geri aldığını gösteren bir mimari türdür. Terk edilmiş şehir veya kasabalar ya da harabe binalar en belirgin özelliğidir.
















:koyun:
Su Altı Mimarisi
Okyanusun derinliklerinde tapınaklar görmediniz mi? Hiç su altı şehri duydunuz mu? Okyanus dekorları ile bir birinden farklı yapılar inşa edebilirsiniz. Unutmayın ki bu mimari türünü yaparken terraform dediğimiz yeryüzü şeklinin okyanus gibi dekor edilmesi gerekmekte, sadece suyun altına yapı inşa etmek bu atmosferi vermez.
Deniz atları, köpek balıkları, küçük balıklar, mercanlar, yosunlar hatta su kabarcıkları gibi bir çok su dekoruna ihtiyacınız olacak. İlk olarak gemi enkazı yaparak başlamanızı tavsiye ediyorum. Bu dünyayı elde etmek için yüksek okyanus tabanlı bir dünya yaratmanız gerekecek.
















:örümcek:
Western Mimarisi
Genellikle kanyon yapılarıdır, vahşi batı bölgesidir. Tıpkı bir çöl gibi ıssız ve kuru otların kaktüslerin arasından yuvarlanıp gittiği kovboyların koyu tahtalı evlerden oluşan kasabada yaşadığı bir mimari türdür. Atların çektiği küçük beyaz yük arabası sıkça görünür.












:kgül:
Persian / Çöl Mimarisi
Genellikle çöl de bulunan iran ve arap türündeki mimaridir. Tac Mahal en güzel örneğidir. Yüksek kuleler ve kubbeli çatılar bazen de sivri uçlu kubbeli çatılar olmazsa olmazdır. Altın veya parlak motifler asla gözden kaçmamalı ihmal edilmemelidir. Ağaç türü olarak palmiye ağacı en uyumlusu olabilir.


Ekli dosyayı görüntüle 154022






:kbiftek:
Organic Mimarisi
Bir canlının gerçek proporsiyonlarını koruyarak belli bir ölçekte inşa etmektir. İnşa ettiğimiz organik sanki o an hareketliymiş hissi vermesi gerekiyor çünkü bu bir heykel değil. Bu türü yapabilen kişi sayısı oldukça nadirdir. Aklınıza gelen her pozisyondaki canlıyı yapabilirsiniz, sadece tek başına bile bunu yapmak büyüleyici görünüyor. "Nasıl yapıyorlar yaa?" diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Kısaca bunu da anlatacak olursam önce el ile iskeleti ana hatları pozisyonları çizilir. Daha sonra bu anahatların üzerinden komutla kalınlaştırarak geçilir, bazıları organiğin boyutuna bağlı olarak tüm vücudun orantısını elle yapar. Komutla kabaca geçildikten sonra pürüzlü bloklar eritilir ve son bir kez elle vücut proporsiyonları düzeltilir. Daha sonrasında üzerine giysi çizilir ve giysinin dokusu yapılır. Ten rengi geçirilir. Son olarak isteğe bağlı eline obje verilir atmosfer için çevre düzenlenir.





















:vız:
Son Söz

Sizlere elimden geldiğince Minecraft'ta popüler olan mimari türleri tanıtmaya çalıştım. Minecraft'ta yapılan haritaların büyük bir bölümü bu mimari türlere uyarak yapılmıştır. Eminim ki artık mimarlığa başlamadan önce inşa öncesi ne yapacağınızı biliyorsunuzdur ve kendi kendinize güldüğünüzü de hissediyorum :) Sizin kapsamlı araştırmalar sonucunda Minecraft'ta pek popüler olmayan mimari türlerini bulabilirsiniz. İlla ki mimarlık yapmak için anlattığım türlere bağlı kalmayabilirsiniz fakat yeni başladıysanız ve ne yapacağınızı tam kestiremiyorsanız bunları yaparak el pratiğinizi geliştirin daha sonrasında bunları yapıp kendi yaratıcılığınızı katın ve kendi türünüzü oluşturun. World Edit, Voxel, Fawe, GoBrush, GoPaint, CraftScript gibi mimari eklentileri kesinlikle öğrenmenizi tavsiye ederim. Her bir eklenti başka bir işinize yarayabilir. Komut kullanmaktan asla korkmayın. Komutla yapılabilecek her işi elle yaparak değerli zamanınızı daha fazla kaybetmeyin der ve son cümleme geçmek isterim.

"Değerli vaktinizi konuma ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim!"
Team Arcenia
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst